Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


خاطرات علی نصیریان

ديدار با شريعتی

علی نصیریان

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و نمایشنامه‌نویس ایرانی

منبع: روزنامه اطلاعات
تاریخ: ۸ آذر ۱۳۸۶

 

attach2017031836021426216053

روز پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۸۶روزنامه اطلاعات گزارشی از دیدار علی نصیریان ، بازیگر نام آشنای تئاتر و سینما منتشر کرد که او در بخشی از این دیدار خاطره ای از علی شریعتی هم نقل کرده بود. آنچه در اینجا آمده است همان خاطره علی نصیریان است. برای دیدن بقیه گزارش به آدرس منبع در انتهای متن رجوع کنید.

ديدار با دكتر شريعتي

روزي فردي به اداره برنامه‌هاي تئاتر در خيابان پارس مراجعه كرد و گفت؛ من از طرف دكتر شريعتي آمدم و ايشان شما را دعوت كرده‌اند تا از تئاتر ابوذر ديدن كنيد. بعد ما هم رفيتم. ساعت 6 عصر بود و تا رسيدم به در حسينيه ديدم كه اصلاً راه و روزنه‌اي نيست كه به داخل بروم. تا وسط خيابان جمعيت ايستاده بودند. من وامانده شدم و با خود مي‌گفتم چه كار كنم و حتي آقاي جعفر والي را هم كه دعوت شده بود، نديدم و پيدا نكردم. منتظر بودم ببينم چه مي‌شود كه مردي من را ديد و گفت، بيا تو بيا. من را بردند توي مجلس و من را در جايي نشاند كه من او را نمي‌شناختم. بعدها فهميدم كه كارگردان سريال سربداران است. آقاي محمدعلي نجفي. از شاگردان آقاي شريعتي. او بعدها به من گفت. آن كسي كه تو را برد در آنجا نشاند من بودم. خلاصه من در جايي نشستم. آقاي ايرج صغیری از بچه‌هاي بوشهر، نقش ابوذر را بازي مي‌كرد. آقاي عطاءا… زاهد و ديگران در حسينيه ارشاد، همكاري هنري داشتند. نمايش ابوذر به خوبي اجرا شد، سپس آخرسر كه رفتم خدمت آقاي شريعتي و تشكر كردم، به او گفتم؛ آقاي دكتر اين سخنراني شما براي من جالب‌تر از اين تئاتر بود. گفتم؛ تئاتر خيلي خوب بود اما حرف‌هايي كه شما زديد براي من شيرين‌تر و جذاب‌تر بود.گفت: عجب!.

جالب اين است كه سال 1368، يك برنامه هفته فيلم در پاكستان برگزار شد، آقاي بهشتي رئيس بنياد فارابي با ما بود، يك روز آقاي سفير كه برادر آقاي ميرحسين موسوي به نام ميرمحمود موسوي ما را مهمان كرد. بعد كه با ما احوالپرسي كرد، سفير به من گفت؛ شما من را نمي‌شناسيد؟ من گفتم كه تا حالا زيارت نكردم شما را ولي به اسم مي‌شناسم.

گفت: من از بازيگران تئاتر ابوذر بودم كه شما ديديد.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : آگوست 2, 2015 1615 بازدید       [facebook]