Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


با مخاطب‌های آشنا ـ م.آ.۱ (آذر ۱۳۵۶ ـ اروپا)

با مخاطب‌های آشنا

مجموعه‌ آثار ۱

علی شریعتی، اروپا، نشر دفتر تدوین و انتشار مجموعه آثار دکتر شریعتی، چاپ اول: آذر ۱۳۵۶، قطع رقعی

 

«با مخاطب های آشنا »اولین شماره از مجموعه آثار ۳۶ جلدی شریعتی است که چندماه پس از مرگ شریعتی  و پس از تشکیل تیمی چند نفره تحت سرپرستی دکتر حسن حبیبی و تحت حمایت مالی حسینیه ارشاد از آذر ۱۳۵۶ در اروپا به چاپ می رسد. طبیعتا دست اندرکاران مجموعه در آن سال که هنوز نظام شاهنشاهی برقرار است همه دستنوشته ها و اصوات سخنرانی ها را به طور کامل در اختیار نداشته اند و به مرور زمان  و بر اساس متون فراهم آمده هر شماره شکل می گرفته است. تصمیم گیری دست اندرکاران  تقسیم بندی مجموعه ها بر اساس موضوع بوده است و همین رویکرد پس از انقلاب توسط دفتر تدوین آثار ادامه پیدا میکند.

«مخاطب های آشنا» عبارت است از یک سری از نامه های شریعتی به فرزند، همسر، پدر و دوستانش به علاوه متنی داستانی(قصه حسن و محبوبه) و نیز دو وصیت. عمده این مکتوبات در فاصله 1347-تا 1356 نوشته شده و برای اولین بار در این مجموعه گرد هم آمده است. به دلیل ناقص بود نامه ها در این زمان، مجموعه دیگری سال ها بعد تحت عنوان «نامه ها» در شماره ۳۴ مجموعه آثار به چاپ می رسد. نامه های چاپ شده در این مجموعه:

  1. با پدر ( محمد تقی شریعتی )، همسر (پوران شریعت رضوی)  و فرزند (احسان شریعتی)
  2. با دوستان، برادران و خواهران( دکتر میناچی، دوستان ارشاد ، محمد همایون، مهشید دستمالچی، آقای حجتی کرمانی، )
  3. از شما دو تن شهید شاهد ( حسن آلادپوش و محبوبه متحدین ) و با شما دو تن نیز: ای خواهر، ای برادر ( کاظم متحدین و خانم معصومه حکیمی- مادر و پدر محبوبه متحدین)
  4. دو وصیت
  5. آخرین نوشته‌ها
  6. آخرین حرف با تو : ای مهربان جاودان آسیب ناپذیر
  7. عکس برخی از نامه‌‌ها


≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 1, 2016 2468 بازدید       [facebook]