Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


« کاریز»؛ لوح فشرده‌ی مجموعه آثار شریعتی (۱۳۹۰)

 

498-600-1390-4-12-16-17-14-70E3

لوح فشرده‌ی مجموعه آثار شریعتی

بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی

تاریخ تولید: ۱۳۹۰

مهمترین ویژگی این نرم‌افزار قرار گرفتن کلیه آثار شریعتی در آن است که هم امکان مطالعه آن و هم امکان جستجو در آن را فراهم کرده است. این نرم‌افزار به صورت یک تک‌فایل قابل اجراء، منتشر شده است و نیازی به نصب ندارد. به جز متن کلیه آثار، گزیده‌ای از سخنرانی‌های شریعتی و همچنین سالشمار زندگی شریعتی همراه با چند قطعه فیلم و تعدادی عکس و سند نیز در لوح مزبور قرار داده شده است.

 

 

نرم‌افزار چندرسانه‌ای مجموعه آثار دکتر علی شریعتی منتشر شد.مهمترین ویژگی این نرم‌افزار قرار گرفتن کلیه آثار شریعتی در آن است که هم امکان مطالعه آن و هم امکان جستجو در آن را فراهم کرده است. این نرم‌افزار به صورت یک تک‌فایل قابل اجراء، منتشر شده است و نیازی به نصب ندارد. به جز متن کلیه آثار، گزیده‌ای از سخنرانی‌های شریعتی و همچنین سالشمار زندگی شریعتی همراه با چند قطعه فیلم و تعدادی عکس و سند نیز در لوح مزبور قرار داده شده است.

 

بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی قصد دارد در آینده کلیه سخنرانی‌ها و صداهای موجود از شریعتی و همچنین تصویر همه دستنوشته‌ها و کلیه تصاویر بر جای مانده از او را در یک لوح فشرده منتشر کند. لیکن ضرورت انتشار متن‌ها و ایجاد امکان جستجو در آنها  آن‌قدر زیاد بود که تصمیم گرفته شد در گام اول تنها به انتشار متن آثار بسنده کنیم.

 

با این همه نحوه دسته‌بندی آثار در این لوح نیز امکان جدیدی به دست خواننده و پژوهشگر آثار شریعتی داده است. کل آثار علاوه بر آنکه امکان دسته‌بندی به صورت مجموعه آثار 36جلدی موجود را دارد به صورت موضوعی نیز در چهار دسته‌ی کویریات، اسلامیات، اجتماعیات و نامه‌ها قابلیت دسته‌بندی یافته است. همچنین می‌توان کتبی یا شفاهی بودن آثار را نیز در نظر گرفت. از طرفی شریعتی خود دوران زندگی‌اش را به پنج دوره تقسیم کرده است که کل آثار ذیل این پنج دوره نیز امکان دسته‌بندی یافته‌اند. پنج دوره مزبور با عناوین جوانی، اروپا، مشهد، حسینیه ارشاد و تا شهادت در دسترس قرار دارد. این نرم‌افزار برای اجراء بر روی سیستم عامل ویندوز (Windows XP, Windows Vista, Windows 7) طراحی شده است و نیازی به هیچگونه نرم افزار مکمل یا پیش‌نیاز ندارد.

 

برای تهیه‌ی این لوح فشرده جز مراجعه به شعب شهر کتاب و انتشارات چاپخش، می‌توانید با مرکز پخش آن تماس بگیرید:

22232729

 

 

 



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : آگوست 1, 2015 3442 بازدید       [facebook]