Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


اعتراض به عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم (۸۹/۳/۲۹)

 

169

اعتراض به عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم

بیانیه خانواده شریعتی.

 

به نام خداوند خیر، حقیقت و زیباییبا کمال تأسف اطلاع یافتیم که در سی‌وسومین سالگرد هجرت دکتر علی شریعتی، با درخواست ما مبنی بر صدور مجوز برای برگزاری مراسم بزرگداشت سالیانه وی در حسینیه ارشاد موافقت نشده است.
جایگاه دکتر علی شریعتی، به عنوان نماد روشنگری فرهنگی و دین پیرایی در تاریخ تحولات فکری و اجتماعی معاصر ایران بی‌نیاز از هر گونه یادآوری است. گسترهٔ تاثیر و استقبال از آراء و ترجمه‌های آثار او به زبان‌های گوناگون جهان و به ویژه در کشورهای مسلمان، گواه اهمیت مقام علمی و اعتقادی فراملی این متفکر مجدّد و محبوب مردمی است.
جلسات بزرگداشت و بررسی اندیشه‌های شریعتی طی سه دهه پس از پیروزی انقلاب، به رغم همهٔ فراز و نشیب‌ها و بی‌اعتنایی‌های مسؤولان در سخت‌ترین شرایط، هر ساله در اقصی نقاط کشور به طور منظم برگزار شده و به تدریج بدل به یک سنت نهادین گشته است. حال آنکه امسال دومین سالی است که امکان برگزاری این مراسم فراهم نمی‌شود.
تمایل مشهود به غلبهٔ جوّ تک‌صدایی و انحصارطلبی در شرایط کنونی که یکی از نمود‌های آن این‌گونه اعمال محدودیت‌ها علیه تجمعات و حق آزادی بیان است، سیاستی سخت نابخردانه می‌نماید که به عکس، موجب واکنش جامعه و اقبال بیشتر نسل جوان به اندیشه‌های انتقادی خواهد شد. در این میان، اهل فرهنگ و تعهد اجتماعی نمی‌توانند از کنار چنین اجحافاتی نسبت به نماد‌ها و میراث تاریخی خود به سکوت بگذرند. از این‌رو از کلیهٔ دوستداران، صاحب نظران و منتقدان آرای شریعتی دعوت می‌کنیم که از تاریخ بیست و نهم خرداد امسال به مدت یک ماه، با ارسال یادداشت‌های خود به صفحات اینترنتی ویژه سی و سومین سالگشت شریعتی («بازاندیشی میراث» در «پایگاه اطلاع رسانی علی شریعتی» http://www.drshariati.org)، به برپایی بزرگداشت شایستهٔ آن زنده‌یاد همت نمایند.

خانواده دکتر علی شریعتی

 

 



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : جولای 25, 2015 1407 بازدید       [facebook]