Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


مراسم «علی شریعتی و جامعه‌شناسی مردم‌مدار» در کانون توحید لندن برگزار می‌شود

علی شریعتی و جامعه‌شناسی مردم‌مدار

به مناسبت چهل و دومین یادمان دكتر علی شریعتی كانون توحید لندن مراسمی را تحت عنوان «علی شریعتی و جامعه‌شناسی مردم مدار» در تاریخ ٢٧ ژوئیه ٢٠١٩ و با سخنرانی اقایان دكتر مرتضی هاشمی۱ و سید احمد سام۲ (روزنامه‌نگار) برگزار می‌كند.

 

۱. دکتر مرتضی هاشمی: پژوهشگر پسادکترای جامعه‌شناسی در دانشگاه ادینبرا است. دکتر هاشمی نویسنده‌ی کتاب “خداباوری و خداناباوری در عصر پساسکولار” و برگزیده‌ی اول در نهمین جشنواره‌ی تحقیقات علوم انسانی فارابی و جزو چهار نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب انجمن جامعه‌شناسی بریتانیا در سال ۲۰۱۷ است. هاشمی درفصلی از کتاب “خداباوری و خداناباوری در عصر پساسکولار” به چیستی جامعه‌شناسی مردم‌مدار و پساسکولار در آثار شریعتی پرداخته شده است.عنوان سخنرانی او در کانون توحید لندن، “علی شریعتی و جامعه شناسی مردم مدار” است.

۲. سید احمد سام: سید احمد سام که تجربه شرکت در جلسات شریعتی در حسینیه ارشاد را دارد درباره نسلی که تحت تاثیر آموزه های شریعتی قرار گرفته اند صحبت میکند. سام در دهه شصت شمسی عضو شورای سردبیری روزنامهٔ اطلاعات بوده. در دهه هفتاد مدیر مسؤول و سردبیر ماهنامهٔ ادبی-هنری «ادبستان» و فصل‌نامهٔ فرهنگی-اجتماعی «کرمان» بوده و در دهه هفتاد روزنامه اطلاعات بین المللی را در لندن بنیان گذاشت و فعالیت در این روزنامه را تا دهه نود ادامه داد. عنوان سخنرانی سام در کانون توحید لندن “فرزندان زمانهٔ شریعتی” است.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : جولای 25, 2019 705 بازدید       [facebook]