Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


نقد و بررسی کتاب «طرحی از یک زندگی» (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ـ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸)

طرحی از یک زندگی

گزارش نشست نقد و بررسی کتاب طرحی از یک زندگی و بزرگداشت پوران شریعت‌رضوی

مکان: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
زمان: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ مراسم بزرگداشت پوران شریعت‌رضوی را به نقد و بررسی کتاب «طرحی از یک زندگی» اختصاص دادند. در این مراسم که با حضور سارا شریعتی، دکتر رباب مزینانی و گروهی از دانشجویان این دانشکده برگزار شده بود، خانم‌ها مینو مرتاضی لنگرودی و ناهید توسلی سخنرانی کردند.

مجری برنامه ضمن پوزش از تاخیر در آغاز مراسم گفت: قصد و هدف ما از برگزاری این برنامه بزرگداشت خانم دکتر شریعت رضوی بود تا از شخصیتی صحبت کنیم که علیرغم همه‌ی محدودیت‌ها و فشارهای اجتماعیی که زن بودن در جامعه‌ی سنتی ایران دارد، توانستند استقلال و … خودشان را حفظ کنند. نکته‌ی قابل تامل و توجه برای ما این بود که خانم دکتر شریعت رضوی، گرچه همسر دکتر شریعتی و خواهر آذر شریعت رضوی بودند، که باعث شد بسیاری از امتیازات و امکاناتی مثل تدریس در دانشگاه را از دست بدهند، اما هرگز چه در زمان حیات دکتر شریعتی و چه پس از آن هرگز در افکار دکتر شریعتی محو نشدند و همواره از پرسوناژ دکتر شریعتی قابل تمایز بودند و شخصیتی کاملا مستقل داشتند. ما در این برنامه قصد داریم خانم دکتر پوران شریعت رضوی را در سوژه‌گی خودش مورد بررسی قرار دهیم.

در این مراسم مینو مرتاضی با انتخاب برشی از زندگی مشترک پوران شریعت‌رضوی و همسرش علی شریعتی به بررسی ابعاد این استقلال شخصیت و در عین حال وفاداری و امانت‌داری او همچون وارث پرداخت. ناهید توسلی نیز از خلال خاطرات مشترک خود با این زوج به استقلال نظر، صراحت لهجه و مرزکشی‌های پوران شریعت‌رضوی در حیات فرهنگی و سیاسی‌اش پرداخت.

در پایان این مراسم خانم‌ها سارا شریعتی و رباب مزینانی پیرامون شخصیت پوران شریعت‌رضوی و نکات طرح شده توسط سخنرانان، سخنانی را ایراد کردند.

 



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 27, 2019 1180 بازدید       [facebook]