Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


اعلام حمایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از مراسم دومین سالگرد شهادت شریعتی (خرداد ۱۳۵۸)

اطلاعیه‌ی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

تاریخ: خرداد ۱۳۵۸

شریعتی، روح عاصی و پرتلاش کویر، استوار و امیدوار از خطه سرخ خراسان سر برافراشت و با قلبی آکنده از عشق و جذبه مسلمانی و شور آزادی‌خواهی بر طاغوتیان برآشفت و با سلاح سخن و قلم، دل سیاه شب را به نهر شیری صبح چاک داد.

او با طلوع اولین فریادهای آزادی در آغازین سال‌های جوانی، مبارزه را شروع کرد و تا آخرین دم، پرشکوه و شکست‌ناپذیر ادامه داد. نام شریعتی بعنوان مظهری تمام از عصیان و صداقت، در تاریخ ایران و جهان، همیشه درخشنده باقی خواهد ماند. او علی‌رغم شرائط اجتماعی پرتلاطم دوران زندگی و تحصیلش، و حتی در دل تمدن فریب‌کار غرب، اندکی نیز از آرمان‌های بلند و متعالیش دست نکشید. او در حالی که توشه‌ای پربار از مایه‌های فرهنگ ملی و اسلامی فراچنگ داشت، با عزمی راسخ و اراده‌ای استوار، همچون متفکری صاحب رأی، با دنیای پرغوغای فرهنگ غرب آشنا شد و با توانی شگرف و کوششی چشم‌گیر برآن شد، آنچه را که نمی‌دانست بیاموزد و آموخته‌ها را در راه مکتبش بکار گیرد.

دکتر شریعتی با نبوغ سرشار و بینش گسترده و وسیع خویش به مبانی جدیدی در جامعه‌شناسی دست یافت و به مدد همین امکان، به تحلیل علمی و جامعه‌شناسانه ارزش‌های مذهب، همت گماشت تا نسل روشنفکر غرب‌زده و علم‌زده‌ای که، مذهب را به‌عنوان پدیده‌ای ارتجاعی! و غیر علمی! می‌شناخت با اسلام و اندیشه مذهبی آشتی و پیوند دهد. حاصل این تلاش به شکل ده‌ها کتاب موثر و بحث‌ها و کنفرانس‌های ارزشمند تجلی یافت.

فریادهای خالصانه و شجاعانه دکتر در «شهادت» هر کلمه‌اش قطره خونی شد، که در چشم جلاد ریخت. و چون خنجری بر گرده شب فرود آمد و در نهایت، آسمان مبارزه مسلحانه را ستاره باران کرد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی


≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : دسامبر 29, 2018 575 بازدید       [facebook]