Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


ویژه‌نامه‌ی بیست و دومین سالگرد شهادت شریعتی (ایران فردا ـ خرداد ۱۳۷۸)

سرکش قدسی

منبع: ایران فردا

تاریخ: خرداد ۱۳۷۸

ماه نامه ایران فردا به مناسبت بیست و دومین سالگرد شهادت علی شریعتی ویژه‌نامه‌‌ای را تحت عنوان «به یاد دکتر علی شریعتی» به چاپ رسانده است. در این شماره نامه منتشر نشده مهندس بازرگان در باره دکتر شریعتی به چاپ رسیده است این نامه تحت عنوان « توضیحی برای دوستان عزیز و برای آشنایان و طرفداران مرحوم دکتر علی شریعتی» شرحی است بر اطلاعیه مشترک استاد مطهری و مهندس بازرگان که در تاریخ ۲۳ آذر ۵۶ به چاپ می‌رسد و در آن بر ضرورت تجدید نظر و اصلاح آراء شریعتی تکیه می‌شود.

بازتاب گسترده و منفی این اطلاعیه مشترک مهندس بازرگان را وا می‌دارد که در ۲ بهمن ۵۶ ( ده روز پس از اطلاعیه اول) نامه دومی را در توضیح آن اطلاعیه بنویسد. این نامه برای اولین‌بار در این شماره ایران فردا به چاپ رسیده است.

مقاله دوم این ویژه نامه یادداشتی است از دکتر شفیعی کدکنی با نام «اثر شریعتی در آشناییم با شعر نو که برگزیده‌ای است از کتابی در باره دکتر شفیعی کدکنی به کوشش مصطفی بشر دوست.

یادداشت سوم این ویژه نامه خاطرات اکبراستاد عظیم از شریعتی در حسینیه ارشاد است. داستان کسی است که می‌خواست سخنرانی شریعتی را برهم بزند اما در مواجهه با شریعتی در پایان سخنرانی از علاقه‌مندان او می‌شود.

 

ویژه نامه ایران فردا بیست و دومین سالگردpdf



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : فوریه 24, 2018 1083 بازدید       [facebook]