Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


مراسم سومین سالگرد هجرت دکتر شریعتی (زمین چمن دانشگاه تهران ـ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۹)

photo_2017-06-07_14-55-12

مراسم سومین سالگرد هجرت دکتر شریعتی

منبع: روزنامه کیهان

تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۹

سومین سالگرد هجرت دکتر شریعتی در زمین چمن دانشگاه تهران بار دیگر برگزار شد. «ستاد برگزاری یادواره معلم شهید شریعتی» مسئولیت این مراسم را بر عهده داشت. در اطلاعیه‌ای که به همین مناسبت در روزنامه کیهان به چاپ رسیده است می‌خوانیم : « بیاییم با اندیشه ناب توحیدی شریعتی، ربقه‌های اسارت بار این ذهنیتی را که عینیت شرک، یعنی استحمار و استبداد و استثمار، نزد توده های امی می‌سازند تا بر گرده‌ها شان سوار گردند از هم بگسلیم. تا رایحه خوش آزادی و استقلال و برابری را به نعمت عارفین به مکتب ابراهیمی اسلام علوی برای مستضعفین جهان به ارمغان ببریم . بیاییم با ریختن بنای جبهه ضد امپریالیستی، ضد واپس گرایی، ضد سازشکاری، سنگر آگاهی بخش خلق‌ها را از اکنون و به یاد هجرت معلم انقلاب با هجرت از پلیدی و پوچی مارقین و ناکثین به آن خویشتن فرهنگی اسلامی‌مان که از صورت تکراری و سنتهای نا‌آگاهانه منحط به اسلام آگاهی بخش مترقی معترضین تبدیل شده است. پل انتقال آگاهی روشنفکر، مذهبی یا غیر مذهبی، به ایمان مردمان کنیم. و اعجازی که زائیده آگاهی و ایمان است با این نیرو پدیدار گردد…» ( روزنامه کیهان ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۹)

سخنرانان این مراسم عبارت بودند از احسان شریعتی، ابوذر ورداسبی، پوران شریعت رضوی، طاهر احمدزاده، یکی از نمایندگان سازمان مجاهدین سخنرانی کردند.

-این مراسم با حضور هماهنگ نشده آیت الله صادق خلخالی  به عنوان سخنران، دست خوش تغییر برنامه شد. ایشان از دست اندرکاران ستاد برگزاری زمان برای سخنرانی می خواست، علی رغم مخالفت ایشان به سخنرانی پرداخت و در باره عملکرد خود همچون قاضی شرع (تخریب مقبره رضا شاه) به مردم توضیحاتی داد.  سخنرانی ایشان که ارتباط مستقیمی به مراسم نداشت با اعتراض مردم پایان یافت.

photo_2017-06-07_14-57-21

-این مراسم با اغتشاش نیروهای فشار روبرو شد و به یمن هوشمندی مردم و مداخله سرکار خانم پوران شریعت رضوی پایان یافت.

 تصاویر مراسم 



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : ژوئن 7, 2017 1194 بازدید       [facebook]