Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


سی‌امين سالگرد شهادت شریعتی (موسسه فرهنگی هنری خوش نهاد پيمان، كنسرواتوار تهران ـ ۱۳۸۶)

سی‌امين سال‌روز نبود راوی هبوط

يادواره‌ی موسيقی دكتر علي شريعتی
مکان: کنسرواتوار تهران
زمان: خرداد ۱۳۸۶

 

آیین بزرگداشت معلم شهید دکتر علی شریعتی و همچنين گراميداشت سي امين سالگرد در گذشت اين استاد گرانقدر با حضور اساتيد و دانشجويان و فرهيختگان هنري در محل كنسرواتوار تهران برگزار گرديد.

در این یادواره که به اهتمام کنسرواتوار تهران و با حضور گسترده فرهیختگان و هنرمندان بویژه استادان و دانشجویان رشته های هنر برگزار گردید، ابتدا دکتر بهزاد معافـی رئیس کنسرواتوار تهران با بیـان تعلـق خاطـر نسـل خـود بـه اندیشه های دکتر شریعتی، علاقه و اشتیاق نسل سوم انقلاب به شریعتی را نشانه ماندگاری فکر و اندیشه او دانست.
وی خرداد ماه را ماه حوادث تاریخی نامید و به وجوه تمایز آن نسبت به سایـر ماههـای سـال اشـاره نمـود و شریعتـی را چهره ای ماندگار خواند که تاریخ، نام، یاد و آثار او را به ثبت رسانده است.
در این مراسم، همچنین استاد محمد عبد خدایی تحت عنوان ” شریعتی، نقطه عطف ” سخنرانی نمود.
وی با بررسی دهه پایانی حیات دکتر شریعتی به اوضاع سیاسی و اجتماعی و جهت گیریهای فکری دوره مذکور اشاره و از شریعتی به عنوان پایگاه فکری نسل جوان یاد کرد.
عبدخدایی با ذکر خاطرات خود به بیان تلاشهای دامنه داری پرداخت که برخی در آن دوران در جهت تخریب شخصیت و حتی تکفیر شریعتی داشته اند و اظهار داشت شریعتی متفکری مسلمان و شیعی است که بیان و قلم او منشأ خدمت به دین و احیاء تفکر دینی در این قرن گردیده است.
وی در پایان با بازخوانی فرازهای شورانگیز ” آری، اینچنین بود برادر ” به ابعاد ادبی و هنری آثار شریعتی که موجب ماندگاری اندیشه های او شده است اشاره نمود.
این مراسم با اجرای قطعاتی همراه با اشعار دکتـر شریعتـی که توسط ارکستر موسیقی کنسرواتوار تهران اجرا می گردید، ادامه یافت و با اجرای سرود ای ایران پایان پذیرفت.
لازم به ذکر است که با توجه به همزمانی برگزاری مراسم در حسینیه ارشاد، خانواده محترم دکتر شریعتی با ارسال پیامی از برپایی آیین یاد شده تشکر نمودند.

 

لینک:اینجا



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 30, 2017 1285 بازدید       [facebook]