Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


زن ـ م.آ.۲۱ (چاپ اول – ۱۳۶۰)

 زن

مجموعه آثار ۲۱

علی شریعتی؛ تهران، انتشارات سیز، چاپ اول زمستان ۱۳۶۰ ، قطع رقعی، تیراژ۱۰/۰۰۰

 

م.آ۲۱

مجموعه‌ی حاضر از سه بخش اصلی و یک بخش ضمیمه‌ها تشکیل شده است. این بخش‌ها عبارتند از:

 

فاطمه فاطمه است: این بخش نخست به صورت سخنرانی در تاریخ 14/4/1350 در تالار حسینیه‌ی ارشاد ارائه شده و سپس همان‌طور که مقدمه‌ی آن نشان می‌دهد، توسط شریعتی تکمیل شده و به صورت کتاب درآمده است.

انتظار عصر حاضر از زن مسلمان: این سخنرانی در تاریخ 4/4/1351 در تالار حسینیه‌ی ارشاد عرضه شده و متن موجود در این مجموعه از روی نوار سخنرانی پیاده شده است.

سمینار زن: این بخش سخنرانی دکتر شریعتی است در سمینار زن در ایام فاطمیه‌ی سال 51 (22 و 23 و 24 تیر ماه) برگزار شده است. در این سمینار علاوه بر شریعتی، افراد دیگری نیز شرکت داشته‌اند که اسامی آن‌ها در لابلای سخنان او آمده است. لازم به تذکر است که در سمینار مزبور، شریعتی علاوه بر ارائه‌ی نظرات خود به جمع‌بندی و توضیح برخی از نظرات سخنرانان دیگر نیز پرداخته است.

 

ضمیمه‌:

 

*حجاب: این بخش شامل متن یک گفت‌وگوی خصوصی است که در زمستان سال 1355 (پس از آزادی دکتر از زندان) انجام گرفته و سپس از روی نوار پیاده شده و تحت عنوان «حجاب» معروف شده است. در این قسمت موضوعات مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد، ولی چون قسمت اعظم آن با مطالب بخش‌های اصلی هماهنگی و نزدیکی دارد، به این مجموعه ضمیمه شده است.

  • photo_2018-10-07_14-03-26


≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 7, 2016 931 بازدید       [facebook]