Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


دکتر شریعتی به عنوان محبوب‌ترین نویسنده دهه‌های اخیر اعلام شد (پیام هامون ـ ۴ مرداد ۱۳۷۸)

دکتر شریعتی به عنوان محبوب‌ترین نویسنده دهه‌های اخیر اعلام شد

منبع: پیام هامون

تاریخ: ۴ مرداد ۱۳۷۸

بر اساس آماری که از سوی «موسسه ملی پژوهش افکار عمومی» وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده است، محبوب‌ترین نویسندگان چند دهه اخیر از مجموع ۱۹۶۴ نفر جامعه آماری انتخاب شدند.

در این نظرسنجی، دکتر علی شریعتی محبوب‌ترین نویسنده شناخته شد و پس از آن، شهید مطهری، سهراب سپهری، فهمیمه رحیمی و جلال آل احمد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در این نظرسنجی ۶۱/۴ درصد پاسخ گویان در سنین ۱۹ تا ۲۹ سالگی قرار دارند و ۱۹/۳ درصد در فاصله سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، ۱۶/۶ درصد در گروه سنی ۲ تا ۴۹ و ۲۷ درصد بالای ۵۰ سال، سن دارند.

۶۹/۱ درصد این پاسخگویان در حال تحصیلات دانشگاهی (لیسانس تا دکتری) و ۳۰ درصد دبیرستانی هستند. در گروه جنسی مرد، مرتضی مطهری یا ۱۹/۱ درصد و در گروه جنسی زن، فهیمه رحیمی با ۱۹ درصد در صدر محبوبترین نویسندگان از حیث جنسیت جامعه آماری هستند. با مشاهده و تامل در این نظر سنجی، می توان نکات ذیل را به وضوح دید: نوجوانان در دوره راهنمایی، رویکردی نسبی به کتابهای شریعتی، رحیمی، سپهری، منصوری و نسرین ثامنی دارند. جوانانی که در مقطع دبیرستان تحصیل می کنند، بیشترین خوانندگان کتاب های فهیمه رحیمی هستند. دانشجویان لیسانس تا دکتری، بیشتر از هر گروه سنی به دکتر شریعتی و شهید مطهری علاقه نشان داده اند. این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که محبوبترین نویسندگان در رتبه های اول و دوم را متفکران سیاسی ـ مذهبی تشکیل می دهند و پس از آن، اهالی ادبیات داستانی، شاعران و مورخان قرار دارند.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : ژانویه 2, 2019 890 بازدید       [facebook]