Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


مراسم دومین سالگرد شهادت شریعتی در شهرستان‌ها (خرداد ۱۳۵۸)

مراسم دومین سالگرد شهادت شریعتی در شهرستان‌ها

منبع: روزنامه کیهان، روزنامه اطلاعات، روزنامه خراسان

تاریخ: خرداد و تیر ۱۳۵۸

 

گالیکش گنبد (مسجد جامع)

خبرنگار کیهان می نویسد:

بنا به دعوت کانون اسلامی روستای گالیکش به مناسبت دومین سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی مردم گالیکش در مسجد جامع اجتماع کردند و در این جلسه پس از سخنرانی آیت الله موسوی قطعنامه مردم گالیکش به شرح زیر صادر شد:

«ما رهبری امام خمینی را یکبار دیگر مورد تآیید قرار داده و قاطعانه حمایت خود را از مجلس خبرگان و رفراندوم عمومی در مورد پیش نویس قانون اساسی اعلام و صمیمانه از نمایندگان امام در تمام مناطق استقبال کرده و حمایت بی دریغ خود را از دادگاههای انقلاب اسلامی اعلام  وهرگونه تجاوز بیگانه به مرزهای ایران را به شدت محکوم کرده و آمادگی خود را جهت پاسداری از انقلاب اسلامی و مرزهای کشور اعلام داشته و جهاد سازندگی را یک برنامه انقلابی دانسته و ضمن ادامه راه استاد شهید دکتر علی شریعتی در شناساندن فرهنگ راستین اسلام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.»

 

شیراز (استادیوم حافظیه)

– مراسم دومین سالگرد شهادت استاد علی شریعتی به دعوت حزب [جمهوری اسلامی]وحضور هزاران نفر از مردم شیراز در استادیوم حافظیه برگزار شد. در این مراسم ابتدا پیام گروههای مختلف قرائت و سپس علی حجتی کرمانی و حجت الاسلام سید علی اصغر دستغیب و قاسم کاکائی به تفصیل درباره استاد شریعتی سخن گفتند. در پایان شرکت کنندگان در این مراسم دست به راهپیمایی زدند در حالیکه شعار می ادند از خیابان های شهر گذشتند و به حرم مطهر حضرت شاهچراغ رفتند.

– به همین مناسبت مراسم دیگری از سوی جبهه ملی ایران در تالار امیر کبیر دانشکده مهندسی برگزار و مهندس پرویز صاحب دیوانی رئیس تشکیلات و چندتن از فرهنگیان عضو جبهه ملی سخنرانی نمودند.

الیگودرز

سه شنبه 29 خرداد مصادف با سالروز شهادت معلم بزرگ دکتر شریعتی بود. بدین مناسبت و به منظور تجلیل از خدمات ارزنده ای که نامبرده در راه شناساندن اسلام اصیل برداشته مراسمی با شرکت مردم الیگودرز  که با دادن شعار در خیابان های شهر حرکت می کردند برگزار گردید.

 

بابل (دانشسرای عالی فنی)

به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان و کارکنان دانشسرای عالی فنی بابل و انجمن اسلامی ارشاد به منظور بزرگداشت خاطره معلم کبیر شهید استاد دکتر شریعتی  مجلس گرامیداشتی در دانشسرای عالی فنی بابل برگزار شد. در این مراسم گروه های مختلف بابل شرکت داشتند و دکتر حسین آذرم نیا در شخصیت علمی و ادبی و اسلامی استاد شهید شریعتی سخنرانی کرد.

 

ساری (انجمن اسلامی دانش آموزان)

مراسم بزرگداشت شهادت دکتر علی شریعتی به مدت یک هفته در انجمن اسلامی دانش آموزان ساری برگزار شد. در این مدت در باره نقش شریعتی در رنسانس مذهب سخنرانی شد و نمایشنامه حسن و محبوبه نوشته استاد شریعتی توسط گروه تئاتر« آزاد جویبار» به نمایش گذاشته شد. در هفته بزرگداشت استاد شریعتی نمایشگاه کتاب و عکس بنانیز  تشکیل شد.

 

بندرگز (سالن سینما ایران)

به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت معلم شهید دکتر علی شریعتی شهیدی که با نوک قلم خویش اسلام را روح تازه دمید و جانی تازه بخشید و با زدودن خاکستر فریب و نیرنگ، خورشید جهان افروز اسلام را به عاشقان حقیقت عرضه نمود، از طرف اعضاء کتابخانه جعفری بندرگز مراسمی در سالن سینما ایران برگزار گردید. در این مراسم که طبقات مختلف مردم شرکت داشتند ابتدا قطعه شعری سروده شد و آنگاه منوچهر متکی مسئول حزب جمهوری اسلامی در این روزبزرگ سخنرانی کرد.

 

شاهرود (مسجد جواد الائمه)

به مناسبت سالروز شهادت دکتر علی شریعتی از طرف انجمن اسلامی دانشجویان مدرسه عالی معدن  مسعود دهقان شاهرود، مجلسی در مسجد جوادالائمه برگزار شد که در این مجلس طبقات مختلف مردم شرکت نموده و یکی از دانشجویان به نام اقای خامنه ای ضمن سخنانی گفت که دکتر علی شریعتی متعلق به روحانی و دانشجو و غیره نیست بلکه متعلق به جهانیان است.

 

شهسوار (مسجد جامع)

به مناسبت سالگرد دکتر علی شریعتی یکی از شخصیت های مبارز و مجاهد و اسلام شناس راستین معلم انقلاب، در مسجد جامع مراسمی برگزار شد و بعد از پایان مراسم در مسجد  برنامه راهپیمایی که بیش از هزاران نفر از مردم آزاده شهسوار حضور داشتند، تظاهرات و رراه پیمایی نمودند و در میدان امام خمینی یکی از روحانیون به نام آقای عباسعلی فلاحی سخنرانی کردند و همچنین یک خواهر مجاهد و یکی دیگر از برادران مجاهد آقای مرشدی سخنرانی نمودند و در پایان کلیه مردم دادسرای انقلاب اسلامی شهرستان شهسوار و دادگاه  انقلاب را تایید کردند.

 

بم (دبیرستان محبوبه متحدین)

به منظور بزرگداشت سالروز شهادت دکتر علی شریعتی، مراسمی  در محوطه دبیرستان محبوبه متحدین برگزار شد که تعداد زیادی از گروههای مختلف در این مراسم شرکت داشتند و حجت الاسلام اقای روحانی  نماینده اعزامی از سوی امام خمینی، سخنان مبسوط و جالبی پیرامون خدمات ارزنده شهید مجاهد دکتر علی شریعتی به جامعه اسلامی ایراد نمود.

 

بروجرد (مسجد امام خمینی)

مراسم سالگرد شهادت دکتر شریعتی در مسجد امام خمینی بروجرد برگزار شد. در این مراسم دکتر میرباقری در مورد شخصیت علمی و مذهبی دکتر شریعتی سخنرانی نمود.

 

کاشان (قائمیه)

به منظور بزرگداشت سالروز شهادت شادروان دکتر علی شریعتی از سوی حزب جمهوری اسلامی کاشان در قائمیه این شهر مجلس باشکوهی برپا شد. در این مجلس یکی از روحانیون پیرامون شخصیت والای دکتر شریعتی بیاناتی ایراد داشت.

 

میبد یزد (دیرستان نوبنیاد)

مراسم بزرگداشت دکتر شریعتی از سوی گروهی از زنان وابسته به حزب جمهوری اسلامی میبد یزد در دبیرستان نوبنیاد این شهر برگزار شد.

شهر ری

مردم شهر ری با برگزاری مراسم باشکوه، یاد استاد شهید دکتر شریعتی را گرامی داشتند.

 

میناب جنوب (میدان شهدا)

به مناسبت سالروز شهادت دکتر شریعتی مردم میناب جنوب راه پیمایی کردند و در میدان شهدا اجتماع نمودند.

 

نجف آباد (مسجد جامع)

از سوی بازاریان و اصناف نجف اباد مراسم بزرگداشت شادروان دکتر شریعتی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

نوشهر (انجمن اسلامی جوانان نوشهر)

نمایشگاه کتاب آثار دکتر شریعتی به مناسبت سالروز شهادت او توسط انجمن اسلامی جوانان نوشهر تشکیل شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

اراک (مدرسه عالی اراک-میدان ازادی)

مردم اراک پس از گردهمایی در میدان ازادی و استماع چند سخنرانی، به خاطر بزرگداشت دکتر شریعتی راه پیمایی کردند. به همین مناسبت دکتر توسلی به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان  مدرسه عالی علوم اراک، در آمفی تئاتر این مدرسه سخنرانی کرد.

 

کازرون (مسجد جامع نو)

هزاران نفر از مردم کازرون در مسجد جامع نو اجتماع کردند و یاد دکتر شریعتی استاد شهید را گرامی داشتند. در این اجتماع مهندس اکبری سخنانی بیان داشت. به گزارش خبرنگاران اطلاعات در سایر شهرستان ها نیز مردم با شرکت در مجالس ترحیم و بزرگداشت شادروان دکتر شریعتی  نام او را گرامی داشتند و خاطره اش را زنده کردند.

 

ارسنجان (مسجد جامع)

بزرگداشت دومین* سالگرد شهادت دکتر شریعتی در مسجد جامع ارسنجان با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد. در این مراسم آیت الله ربانی شیرازی سخنرانی کرد و مردم را به یگانگی و سازندگی در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در لوای رهبری امام خمینی دعوت کرد. پس از سخنرانی قطعنامه‌ای مشتمل بر هفت ماده قرائت شد مبنی بر پشتیبانی قاطع مردم از رهبری انقلاب و مهندس بازرگان و دادگاه‌های انقلاب.

*در روزنامه به اشتباه سومین سالگرد نوشته شده است.

بازتاب‌های مطبوعاتی مراسم.pdf



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : دسامبر 30, 2018 1018 بازدید       [facebook]