Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


اعلام حمایت نهضت آزادی ایران از مراسم دومین سالگرد شهادت شریعتی (خرداد ۱۳۵۸)

گرامیداشت ۲۹ خرداد روز خلع ید و شهادت شهید شریعتی

«شهادت دعوتی است به همه عصرها، و به همه نسل‌ها، که : اگر می‌توانی بمیران! و اگر نمیتوانی، بمیر!»

(شهادت صفحه ۶۸)

جامعه‌ای که دچار رکود و سرگردانی شد، حرکتی نیرومند لازم دارد تا یکباره به حرکت درآید و گرد سکون از خود بزداید و به سوی اوج کمال انسانی رهسپار گردد. برادر مجاهد دکتر شریعتی در شبستان تیره دوران اختناق، شمع‌وار سوخت و جامعه تاریکی گرفته و غفلت زده مسلمانان را از خواب قرون بیدار کرد و با فریاد خود فرزندان اسلام را به حرکت درآورد و دیو جهل و استبداد و طاغوت زمان را به هراس انداخت و همه دشمنان انسانیت و نور و دانش دست بیکدیگر دادند تا صدای او را خاموش کنند، و چنین کردند، اما خاموشی او نیز فریادی بود رساتر برای به‌حرکت درآوردن به‌پاخاستگان و قیام نشستگان و برخاستن خفتگان!

به یاد زنده یاد شهید شاهد شمع در بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۹ خرداد در میدان چمن دانشگاه تهران گردهم  می‌آئیم تا نامش و یادش را گرامی داریم.

و نیز برای بزرگداشت روز تاریخی خلع ید از شرکت غاصب نفت ایران و انگلیس در دوران قدرت جهان‌خواری استعمار انگلستان و گرامیداشت بزرگمرد جاودانی تاریخ مصدق بزرگ، در آن مکان جمع می‌شویم، باشد که یاد این اقدام انقلابی مردم مبارز ایران و شهادت آن معلم شهید،راه آینده خود را با بنیادی استوار برگزینیم و از حرکت بازنمائیم.

نهضت آزادی ایران


≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : دسامبر 29, 2018 621 بازدید       [facebook]