Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


اعلام حمایت سازمان نصر افغانستان از مراسم دومین سالگرد شهادت شریعتی (۲۸ خرداد ۱۳۵۸)

اطلاعیه‌ی سازمان نصر افغانستان

تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۵۸

سازمان نصر افغانستان بمناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت استاد شریعتی پیامی بشرح زیر فرستاده است:

امروز دومین سالروز شهادت شهید شاهد، مهاجر مجاهد، قلب پرطپش تاریخ و اسلام‌شناس راستین، استاد شریعتی است، استادی که درس چگونه زیستن و چگونه مردن را به نسل سرگردان معاصر بیاموخت. بهمین مناسبت سازمان نصر افغانستان، همگام با سایر نیروها و سازمان‌های انقلابی از مقام والایش تجلیل می‌کند. آری استاد شریعتی از آن‌گونه انسان‌هائی بود که هرچند بار در عرصه تاریخ پا می‌نهند، تا جامعه انسانی را از ابتذال نجات دهند.

در افغانستان وقتی رژیم فاشیستی داود احساس می‌کند که آثار دکتر شریعتی نسل جوان را بیدار و آگاه می‌سازد، و در نتیجه منافع و مطامع خاندان کثیف و پلید مهرزائی در معرض خطر قرار می‌گیرد، توسط مطبوعات از ورودش جلوگیری می‌کند، و ذریعه روحانی نماهائی وابسته به دربار خاندانش خواندنش را تحریم می‌نماید، ولی این توطئه‌ها نه تنها از عشق و علاقه نسل جوان ما نکاست بلکه افزوده شد. چنانچه که رژیم منحوس و ضد خلقی تره‌کی نیز همه کتاب‌های اسلامی و آثار ارزنده انقلابی مخصوصاً آثار پرارزش مرحوم استاد را از همه کتاب‌فروشی‌ها جمع‌آوری و از ورود آنها شدیداً جلوگیری می‌کند.

آری ندای دو شخصیت بزرگ تائید بس عمیق در جامعه ما گذاشت، نخست فریاد ابراهیم زمان و رهبر راستین جهان اسلام امام خمینی بود که بحق ایمان و امید به مردم ما و نسل جوان ما آفرید، در شرایطی که از اسلام جز چند مسئله مربوط به مسائل عبادی آنهم  بصورت خشک و بی‌روح چیزی دیگری مطرح نبود، و تبلیغ استعمار باین‌که: دین از سیاست جدا است سخت در بین جامعه ما اثر گذاشته بود، طرح حکومت اسلامی امید آفرین و حیات‌بخش بود. با رسیدن آثار و گفته‌های او، اسلام در ذهن نسل جوان مسلمان بصورت علمی و منطقی وارد شد و جان گرفت. اینجا است که وقتی خبر شهادت او در ایران منتشر می‌شود.

در پایان سازمان نصر افغانستان، درودهای گرم خود را به همه شهدا تاریخ مخصوصا مهاجر شهید استاد شریعتی نثار می‌کند و پیروزی نهائی ملت‌های مستضعف جهان از پیشگاه خداوند بزرگ خواستار است.

درود بر شهدا راه حق و حقیقت

  • 372-240-1389-8-10-14-25-55-ED35
  • 372-241-1389-8-10-14-25-55-A12
  • 372-242-1389-8-10-14-25-55-EC63


≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : مارس 3, 2015 1866 بازدید       [facebook]