Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


اعلام حمایت جنبش مسلمانان مبارز از مراسم دومین سالگرد شهادت شریعتی (خرداد ۱۳۵۸)

384-255-1389-8-10-16-19-32-A9F3

اطلاعیه‌ی جنبش مسلمانان مبارز

منبع: روزنامه خراسان

تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۵۸

 

۲۹ خرداد سالروز شهادت متفکر مجاهد و اسلام‌شناس بزرگ دکتر علی شریعتی است. مردی‌ که نقش برجسته و سازنده‌اش در باروری انقلاب فرهنگی و بازشناسی اسلام راستین در تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست. وی با تلاش نبوغ‌آمیز و با صداقت و دردمندی بی‌سابقه و فرهنگ زنده و پر تحرک و حیات‌بخش اسلام را از گرد و غبار مسخ و تحریف زدود. و از آن منبع لایزال مشعلی تابناک و فروزان در آسمان زندگی انسانی فرزندان خلق ما برافروخت. میلیون‌ها مردم دردمند و مشتاق آزادی و عدالت را به حقیقت جاودانه اسلام آشنا ساخت. در دل‌های جوانان بذر آگاهی و امید، مبارزه، جهاد و شهادت افشاند.

دکتر شریعتی، ادامه دهنده راستین راه متفکرانی مجاهد چون سیدجمال و اقبال بود. که برای بیداری توده مسلمان و بسیج آنها علیه ظلم و استعمار و استحمار و نابود ساختن ابلیس‌های سه‌گانه (زر، زور، تزویر) قبل از هر چیز به انقلاب فکری در جامعه و در اندیشه نسل جوان اعتقاد داشت. شروع این انقلاب را در معرفی درست اسلام و اصیل و زنده کردن احساس مسئولیت انسانی و نشان دادن خط سرخ جهاد و شهادت در تاریخ پرتلاش و شکوهمند ائمه و توده‌ای محکوم و تحت ستم می‌دید.

جنبش‌های آزادی‌بخش مردم مسلمان هر بار از یک چنین کوشش و جریان فکری اسلامی الهام گرفته و تغذیه می‌شود چنانکه انقلاب اخیر هم بعد از ظهور انقلاب فکری و فرهنگی در اندیشه اسلامی مردم و نسل جوان بارور گردید. و در جاده تکامل و پیروزی براه افتاد.

دکتر شریعتی تا آخرین لحظه از حیات پربار خود چون شمعی عاشقانه سوخت و قلب‌های آرزومند را گرمی و آگاهی بخشید جهاد را یک ضرورت انسانی و شهادت را نقطه اعتلاء هجرت بسوی خویشتن خدائی می‌دید. و خود نمونه اعلای یک مجاهد مهاجر و شهید بود. یادش را گرامی و به راهش ادامه می‌دهیم و همراه با دیگر برادران و خواهران در مراسم ویژه‌ای که از طرف خانواده دکتر شریعتی اعلام می‌شود فعالانه شرکت می‌جوئیم.

جنبش مسلمانان مبارز ـ ۲۲ خرداد ۱۳۵۸

 

اطلاعیه‌ی جنبش مسلمانان مبارز.pdf



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : مارس 1, 2015 1247 بازدید       [facebook]