Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


گفتمان نو شریعتی؛ احسان شریعتی ( روزنامه شرق ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶)

NewsCrop.aspx

گفتمان نو شریعتی

گروه اندیشه روزنامه شرق پیرو چاپ سلسه مقالات سمپوزیوم چهلمین سالگرد شهادت شریعتی به انتشار مقاله‌ای از دکتر احسان شریعتی پرداخت عنوان این مقاله « گفتمان نوشریعتی» است.

گروه اندیشه: احسان شریعتی نوشریعتی را نه به معنای «عبور» از ‏شریعتی بلکه نوبازسازی شریعتی می‌داند. او در گفت‌و‌گوی حاضر به دو پرسش پاسخ می‌دهد، دو پرسشی که در گفت‌وگو با روشنفکران متأثر از شریعتی و نیز موافقان و منتقدان او و در آستانه همایش چهلمین یادمان علی شریعتی با چند تن از آنها مطرح می‌شود: ١) بحران مبتلابه امروز ما و ‏پرسمان اصلی این دوران را چه می‌دانید؟ ۲) با توجه به میراث شریعتی و پیشینه و پشتوانه هم‌اندیشی و هم‌سخنی در ‏سرمشق گفتمانی و صورت‌بندی معرفتی دوران او، اکنون چه راه‌حل، خروجی و برون‌رفتی ارائه می‌دهید؟
«اکنون، ما و شریعتی»، عنوان همایشی علمی است که به‌ بهانه چهلمین سالگرد علی شریعتی در تیرماه امسال به همت بنیاد شریعتی برگزار خواهد شد. احسان شریعتی هدف از این سمینار را کادرسازی، یک کادر جمعی یا به تعبیر بوردیو «روشنفکر جمعی» و تلاش برای ترسیم چشم‌اندازی نو در جامعه‌ عنوان می‌کند. مقصود از «اکنون» در عنوان همایش، اشاره به زمانه و زمینه حاضر است و منظور از «ما» همه کسانی‌اند که دغدغه مسائل زمانه خود را دارند و همچنین آنان‌ که از طریق امتزاج افق خود با افق شریعتی سعی در مواجهه با معضلات و مسائل زمانه خود دارند. آنچه در ادامه می‌آید پاسخ‌های احسان شریعتی، استاد فلسفه دانشگاه تهران، است به این دو پرسش:

ادامه



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 3, 2017 1106 بازدید       [facebook]