Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


شريعتي تاثيري غير قابل انكار بر نسل جوان دارد (خبرگزاری کار ایران ـ ۱۳۸۶)

شريعتی تاثيری غير قابل انكار بر نسل جوان دارد

محمدحسین زارع

منبع: خبرگزاري كار ايران

تاریخ: ۱۳۸۶

سخنگوي انجمن اسلامي دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران با عنوان اين كه دكتر شريعتي با نقد سنت و مدرنيته باعث زنده شدن اسلام شد، دكتر شريعتي را جدا كننده اسلام اصيل از اسلام سنتي و خرافي دانست .

“محمد حسين زارع” ،گفت: نقد سكولاريسم توسط شريعتي زماني كه جوانان به سكولاريسم گرايش فوق العاده‌‏اي داشتند، يكي از دستاوردهاي انكار ناپذير احياي اسلام توسط دكتر شريعتي بود ؛شريعتي با شناساندن اسلام اصيل مانع از خود بيگانگي ملت شد .

اين فعال دانشجويي افزود: دكتر شريعتي نماد اجماع عمومي و قطعيت‌‏هاي بي ترديد بود و با شناخت خوبي كه نسبت به هويت ايراني و اسلامي دست يافته بود ، باعث دستيابي به نقطه تعادل اين دو شد كه سر منشا بسياري از منافع براي جوانان و دانشجويان بود .

وي گفت:شريعتي مفاهيمي را مطرح كرد كه در هضم هويت اسلامي و ديني كهنه شدني نيست و فهم مسايل ديني را جذاب مي‌‏كند اين همان دليل احساس نزديكي جوانان امروز با شريعتي كه با مطالعه آثار وي از فهم خراسي و كج فهمي در مورد اسلام دور شده و به اسلام حقيقي و رحماني مي‌‏رسد .

زارع با اذعان اين كه شريعتي را بايد با نگاه معرفتي و روايت مردم سالارانه و آزاد منشانه سنجيد ، ياد آور شد: شريعتي براي نسل امروز مهم ترين پل براي خارج شدن از چهار چوب سنتي است و تاثيري غير قابل انكار براي دانشجويان و نسل جوان دارد .

وي روش مبارزاتي شريعتي را “اسلام ” دانست و گفت: شريعتي مقابل بنياد گرايي ديني ايستاد و قرائتي ايدوئولوژيك از دين ارائه نمود كه اين همان روش مبارزاتي او بود .

سخنگوي انجمن اسلامي دانشكده تربيت بدني، مهمترين ويژگي‌‏هاي دكتر شريعتي را تفكر ، تعريف رسالت مشترك بين روشنفكر و ديندار ، جستجوي حقيقت ، پيگيري كاهش آلام مردم ، آزاد منشي و خردگرايي دانست و عنوان نمود كه ‌‏آنچه شريعتي را از ديگر روشنفكران جدا مي‌‏كند احياي مذهبي و ديني بود؛ شريعتي اعتماد به نفس زيادي به جريانات مذهبي داد .

محمد حسين زارع در پايان با ذكر اين نكته كه شريعتي با دليل و برهان ديندار بود و همچنين با دليل و برهان نسبت به جامعه خود متعهد بود، از دانشجويان خواست كه همانند دكتر شريعتي با دليل و برهان به جامعه خود متعهد بوده و در راه ميل به آرمان‌‏هاي خود هيچ گاه حقيقت را فداي مصلحت ننمايند .



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : اکتبر 13, 2015 922 بازدید       [facebook]