Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


تنديسي از دكتر شريعتي در زادگاهش پرده‌برداري مي‌شود (خبرگزاري دانشجويان ايران – مشهد)۱۳۸۶

تنديسي از دكتر شريعتي در زادگاهش پرده‌برداري مي‌شود

سرويس: فرهنگ و هنر – هنرهاي تجسمي

1386/03/30

 

خبرگزاري دانشجويان ايران – مشهد

سرويس: فرهنگ و هنر – هنرهاي تجسمي

 

 

تنديس دکتر علي شريعتي تا پايان تابستان سال جاري در زادگاهش نصب و پرده‌برداري مي‌شود.

 

 

 

احمد مزيناني، کارشناس امور اجتماعي فرمانداري سبزوار در گفت‌و‌گويي با اعلام اين خبر خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين تنديس با حضور خانواده وي در مزينان، زادگاه وي، نصب مي‌شود.

 

 

 

وي با اشاره به راه‌اندازي يک مجموعه باستاني در مزينان توضيح داد: مزينان يکي از پنج روستايي است که به ثبت آثار ملي رسيده است و با وجود آثار باستاني ارزشمندي که در اين دهستان وجود دارد، طرح احداث يک مجموعه باستاني با بيش از هشت هکتار مساحت روستا در نظر گرفته شده است.

 

 

 

او طرح مجتمع شريعتي را يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي در حال اجرا عنوان و اذعان كرد، اين مجتمع شامل کتابخانه و باغ شريعتي است که در صورت انتقال پيکر دکتر شريعتي به ايران در اين باغ به خاک سپرده شوند.

 

 

 

وي وجود مسجد دوره صفويه، کاروانسراي شاه عباسي و امام‌زاده‌اي را که نخستين سادات علوي سبزوار در آن به خاک سپرده شده‌اند، از جمله آثار باستاني اين مجموعه باستاني عنوان کرد و افزود: در اين محوطه تاريخي پرآب‌ترين قنات منطقه با 250 ليتر آب در ثانيه نيز وجود دارد.

 

 

 

مزيناني گفت: با توجه به وجود بيش از 100هزار دانش‌آموز و بيش از20 هزار دانشجو در سبزوار اردوگاه دانشجويي و دانش‌آموزي با همکاري دانشگاه تربيت معلم راه‌اندازي خواهد شد.

 

 

 

مزينان در مسير جاده ابريشم قرار داشته است و اين مجموعه باستاني در منطقه‌اي بين سه استان خراسان، مازندران و سمنان واقع شده است.

 

دهستان مزينان با زير مجموعه 10 روستا در بخش داورزن سبزوار واقع شده است و بيش از 500 خانوار در آن ساکن هستند و شغل اکثر مردم و آن کشاورزي مي‌باشد و از نظر موقعيت جغرافيايي در 6 کيلومتري جاده سبزوار به شاهرود و در حاشيه کوير و در فاصله 80 کيلومتري غرب سبزوار واقع شده است.

 

لینک:اینجا



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : اکتبر 7, 2015 874 بازدید       [facebook]