Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


مراسم سومین سالگرد هجرت معلم انقلاب شریعتی (مشهد ـ اردیبهشت ۱۳۵۹)

مراسم سومین سالگرد هجرت معلم انقلاب شریعتی

 منبع: روزنامه امت (ارگان جنبش مسلمانان مبارز)

تاریخ: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۹

روز پنج‌شنبه گذشته ۱۳۵۹/۲/۲۵ مراسمی از سوی هواداران جنبش مسلمانان مبارز در مشهد در تجلیل از معلم انقلاب دکتر شریعتی با سخنرانی برادر پیمان تحت عنوان انقلاب فرهنگی از دیدگاه دکتر شریعتی برگزار شد. مراسم که با شرکت عده کثیری از مردم مبارز مشهد جلوه خاصی به خود گرفته بود با آیاتی از قرآن مجید و ترجمه آن شروع و سپس با پیام جنبش مسلمانان مبارزبه مناسبت یادواره هجرت معلم انقلاب ادامه یافت.

در قسمتی از این سخنرانی برادر پیمان نقش روشنفکر در دوران مشروطه و بعد از آن و جریان انحرافی متجددین و افکار غربی و لیبرالشان را مورد بررسی قرار داده و جدایی از توده‌ها و آشنا نبودن روشنفکران به زبان مردم و نیز وجود مرزبندی های جبری و نفوذ ناپذیر بین روشنفکران دانست و سپس از معلم شهید دکتر شریعتی به عنوان یک روشنفکر مردمی که به زبان توده سخن می‌گفت یاد کرد. برادر پیمان در مورد سوء استفاده از نام شریعتی همانند سوءاستفاده از شخصیت‌ها و نهضت‌ها و منابع دیگر چنین گفت: «کسانی بودند که یک فرهنگ و طرز فکر و یک نهضت را می‌خواستند وسیله تآمین ثروت و قدرتمند بکنند و… این کاری است که در مورد شریعتی شده و اگر می‌بینند کسانی در گوشه و کنار از دکتر شریعتی تجلیل می‌کنند و بر ضد حرکت مکتبی و فکری او هستند تنها به این دلیل است که او در صحنه نیست آن وقت است که می توانند فکر او را در قالب و عاری از محتوی واقعی‌اش چون دکور و شعاع بی روح به کار برند.»

این مراسم در ساعت ۸ بعد از ظهر پایان یافت. در این مراسم نمایشگاهی از طرح‌ها و نوشته‌های معلم شهید دکتر شریعتی به مناسبت بزرگداشت هجرت وی تربیت داده شده بود.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : ژانویه 1, 2019 893 بازدید       [facebook]