Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


پانزدهمین سالگرد شهادت شریعتی (دانشگاه تهران ـ ۲۸ خرداد ۱۳۷۱)

سالگرد ۷۱

شریعتی و تجدید حیات تفکر دینی

در سال ۱۳۷۱ به مناسبت پانزدهمین سالگرد شهادت شریعتی سمیناری تحت عنوان «شریعتی و تجدید حیات تفکر دینی»در تهران برگزار می شود. در این سمینار آقایان حجه الاسلام هادی خامنه‌ای و دکتر هاشم آغاجری سخنرانی می‌کنند. عنوان سخنرانی آقای خامنه ای«شریعتی و تحول در مفاهیم و ارزشها» و عنوان سخنرانی دکتر هاشم آغاجری عبارت بوده است از :«فلسفه سیاسی دکتر شریعتی».

در این سخنرانی حجه الاسلام خامنه ای به استقبال وسیع دانشجویان از این سمینار اشاره می‌کند:

«مراسم بزرگداشت استاد متفکر و شخصیت اجتماعی معاصر روانشاد شهید دکتر علی شریعتی خوشبختانه مثل همیشه در محیط علم و تحقیق با استقبال روبرو می شود و این بیانگر واقعیت بسیار خوبی است زیرا با توجه به سرگذشت مرحوم دکتر علی شریعتی به خصوص در زمان حیات و فعالیتش و تا امروز که مدتی از سرگذشت او می گذرد آثار و علايم در اینجا و آنجا حاکی از آن است که شخصیت وجودی او همچنان با علامت کامل یک موجود زنده مشغول فعالیت است هم در بعد اثباتی خود و هم در بعد نفی او همچنان زنده است زیرا آثار کامل یک موجود زنده را به همراه دارد امروز فوج فوج از جوانها چه در این کشور و چه در کشورهای دیگر به سمت تفکر نوین  اسلام فراخوانده می شوند به برکت کتابها و نوشته های دکتر شریعتی.

۱سالگرد ۷۱

دکتر هاشم آغا جری نیز در این سخنرانی که درباره «فلسفه سیاسی دکتر شریعتی» سخن گفت، صحبت های خود را چنین جمع بندی کرد:

«اگر بخواهیم یک نظام سیاسی بسازیم که ورای نظام های سیاسی دوران قدیم بوده و اگر بخواهیم که آن نظام به هدف های ایدءولوژیک نايل شود و به بن بست هایی که نظام های سیاسی دیگر به آن گرفتار شدند دچار نشویم، چاره ای نداریم جز اینکه آزادی و حق انتخاب و اختیار مردم را برای مردم و جامعه بپذیریم».

متن کامل این دو سخنرانی در ویژه نامه روزنامه جهان اسلام که در ۲۸ خرداد ۱۳۷۱ ویژه نامه ای به این مناسبت انتشار داده است منعکس شده است. این ویژه نامه «یادمان فراق معلم شهید شریعتی»- شریعتی و احیای شریعت نام دارد.

 

photo_2017-05-21_10-43-54



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 9, 2017 1265 بازدید       [facebook]