Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


ویژه‌نامه (گاهنامه‌ی محراب ـ ۱۳۵۹)

ویژه‌نامه محراب

گاهنامه‌ی محراب در ۱۳۵۹توسط جمعی از روشنفکران مذهبی به سردبیری مجید شریف به چاپ رسید و تا سه شماره به حیات خود ادامه داد و سپس دچار ممیزی شد.

در معرفی این گاهنامه در شماره‌ی یک آن می‌خوانیم: «آرزو می‌کنیم محراب مکتوبی باشد برای همه‌ی نمازهای پاک قلم‌های آزادی که «اسلام» و «ایران» و «آزادی» را خون می‌خورند و خون می‌چکند.» و در ادامه: «به هیچ حزب و دسته و گروه و سازمانی جز اسلام و انسان وابسته نیستیم… و معتقدیم که اسلام راستین از ابراهیم آغاز می‌شود، در محمد به کمال می‌رسد و با علی و فرزندانش تداوم می‌یابد و در چهره‌ی ابوذر می‌درخشد و در صدا و کلام و قلم و زندگی ابوذر تنهای زمانه‌مان، دکتر علی شریعتی، تحلیل و تبیین و تفسیر می‌شود. این هم موضع‌مان.»

اشخاصی که در شماره‌ی اول محراب، که ویژه‌نامه‌ی دکتر شریعتی است، قلم زده‌اند عبارتند از: طاهر احمدزاده، حسن توانائیان فرد، استاد علی تهرانی، دکتر علی‌اصغر حاج‌سیدجوادی، پرویز خرسند، پوران شریعت‌رضوی، احسان شریعتی، سوسن شریعتی، بتول شریعتی، مجید شریف، علی غضنفری، عباس فرح‌بخش، و ابوذر ورداسبی. کارهای هنری و گرافیک این مجله بر عهده‌ی محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان بوده است.

 

نظری به مواضع اصولی معلم شهید | ابوذر ورداسبی (گاهنامه محراب ـ ۱۳۵۹)



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : آوریل 29, 2015 1373 بازدید       [facebook]