Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


خرد داوری کند؛ قاسم اسلامی (۱۳۵۶)

خرد داوری کند

نویسنده: قاسم اسلامی

چاپ اول: تهران، بی نا؛ ۱۳۵۶، ۲۷۰ صفحه، وزیری.چاپ دوم: 1358-313 صفحه، وزیری.

 

این کتاب در دو نوبت پس از مرگ شریعتی و پس از انقلاب به چاپ می رسد. به نقل از محمد اسفندیاری در «کتابشناسی توصیفی دکترعلی شریعتی» این کتاب عبارت است از:

«مطالبی پراکنده علیه دکترشریعتی و بیشتر به نظریات او در باره تشیع حمله شده است. لحن نویسنده بسیار تند و گزنده  است و از شریعتی و دیگر روشنفکران  با تندترین تعبیرات یاد کرده است. وی از شریعتی با تعبیر «غربزده سوربنی» یاد کرده است که با همه اصول و فروع اسلام به جنگ در آمده بود (ص 24) مضافا اینکه مهندس بازگان را که یکی از کتاب هایش با نام مستعار «عبدالله صالح» چاپ شده بود، «عبدالشیطان صالح» خوانده( ص 26). وی در باره کتاب «شهید جاوید» گفته است که تا کنون در جسارت به امام حسین-ع- کتابی مانند آن نوشته نشده است.(ص 204) و درباره کسانی که کتاب شهید جاوید را تآیید کرده اند گفته است: «به طور قطع، عناصری که این کتاب گمراه کننده را تآیید کردند، حتی وجیه المله هاشان(کذا فی المتن)کیفری جز آتش دوزخ ندارند.» (ص 204)

برخی عنوان های کتاب عبارت است از:« اعتراض بر دفترچه  انتظار مذهب اعتراض»، «اعتراض بر دفترچه تشیع عاوی و تشیع صفوی»،« اهانت به رسول گرامی اسلام»، «جسارت به پرجمداران تشیع»، «حمله کودکانه و مغرضانه به روحانیت»، «خود را مانند پیامبران معرفی کردن»، «مدعی وحی شده»، «نماز و روزه و حج و مراسم عزاداری را به مسخره گرفته است»، «تمجید از سرمایه داری و قوت مادی»، «مالیخولیای انکار قیامت.»



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : ژانویه 15, 2017 1704 بازدید       [facebook]