Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


گرامی داشت زادروز اقبال لاهوری با ذکر سخنان شریعتی توسط نخست‌وزیر پاکستان (۱۹ آبان ۱۳۹۹)

گرامی داشت زادروز اقبال لاهوری با ذکر سخنان شریعتی توسط نخست‌وزیر پاکستان

 

ایرنا | نخست وزیر پاکستان در زادروز علامه محمد اقبال لاهوری متفکر و شاعر انقلابی این کشور، با بهره مندی از سخنان دکتر علی شریعتی درباره اندیشه‌های این شخصیت پاکستانی، این مناسبت را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، «عمران‌خان» روز دوشنبه به مناسبت سالروز ولادت علامه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی سخنان دکتر علی شریعتی پژوهشگر ایرانی و نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی را درباره اقبال توییت کرد.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اندیشه‌های علامه محمد اقبال همچنان الهام بخش و راهنما است.

نخست وزیر پاکستان در وصف اقبال لاهوری به نقل از دکتر شریعتی افزود: او یک عارف بزرگ با روحی پاک، تحول یافته از مادیات و در عین حال انسانی است که به علم، پیشرفت فناوری و پیشرفت عقل بشریت در عصر ما احترام می‌گذارد.

“عارف علوی” رییس جمهوری اسلامی پاکستان نیز در پیامی به مناسبت زادروز اقبال لاهوری گفت: او متفکر بزرگی بود که با تألیفات و اشعار خود روح وحدت را در مسلمانان احیاء می‌کرد.

به گزارش ایرنا، محمد اقبال لاهوری شاعر، فیلسوف و سیاستمدار پاکستانی معروف به حکیم امت بود که آزادی و عدالت را مهم‌ترین سرلوحه زندگی بشر می‌دانست. او توانست اندیشه بیداری اسلامی را که پیش‌تر به وسیله مصلحان اجتماعی ایجاد شده بود در ذهن مسلمانان بیدار کند و اینگونه به عنوان یکی از روشنگران اسلامی شناخته شود.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : نوامبر 10, 2020 760 بازدید       [facebook]