Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


لغو مراسم بزرگداشت دکتر پوران شریعت‌رضوی در مشهد

لغو مراسم بزرگداشت دکتر پوران شریعت‌رضوی در مشهد

 

منبع: کانال تلگرام احسان شریعتی
تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

بنا به سوابق کار و زندگی زنده‌یاد مادر در مشهد قرار بود بمناسبت چهلم درگذشت وی دوستان در مشهد مراسم بزرگداشتی برگزار کنند. پس از مشاوره با مسئولین شهر، ظاهرا با برگزاری این مراسم در سطح شهر موافقت نشده و توصیه شده بود که این مراسم در دانشگاه برگزار شود. از پی موافقت ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، در نهایت قرار شده بود که پنجشنبه این هفته آن مراسم در دانشگاه با سخنرانی‌ دوستانی چون خسرو منصوریان، هادی خانیکی،…و سارا شریعتی، با حضور خانواده، برگزار شود.

و اما دیشب حراست دانشگاه با ورود عموم مردم به دانشگاه (بدون در دست داشتن کارت دانشجویی آن دانشگاه) مخالفت کرد. و به این ترتیب، پس از چند پاسکاری مقامات به یکدیگر، برگزاری رسمی مراسم در شهر مشهد ممکن نشد. این رفتار بار دیگر نشان می‌دهد که حادثهٔ بستن درب حسینیه ارشاد اتفاقی نبود بلکه خط برخورد بخشی از مسئولین امنیتی است.

در ایام عید دو مراسم خصوصی دیگر، یکی خانوادگی و دیگری در محفلی از دوستان (در منزل آقای طهماسبی) برگزار شده بود؛ پیش از آن قرار بود این مراسم دوستانه در خانهٔ دکتر سرجمعی، از یاران استاد محمدتقی شریعتی، برگزار شود و طی آن از ایشان نیز تقدیر شود. متاسفانه گویا با برگزاری آن مراسم در منزل ایشان نیز مخالفت شده بود، لذا در محفلی دوستانه لوحی با خطاطی جمله‌ای از دکتر شریعتی به ایشان تقدیم شد که بر آن نوشته بود: «عشق تنها کار بی‌چرای عالم است!»



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : آوریل 11, 2019 1171 بازدید       [facebook]