Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


اطلاعیه‌ی نهضت آزادی ایران ـ خارج از کشور (مرداد ۱۳۵۶)

اطلاعیه نهضت آزادی ایران (خارج از کشور)

به مناسبت شهادت علی شریعتی

تاریخ: مرداد

۱۳۵۶

بنام خدا

مقدمه

 اینک شهید بزرگوار ما رفته است و پیامش را برای ما و همهٔ نسلها بر جا گذاشته است . او که خود پیام آوری از اردوگاه همه شهیدان بشریت در راه حق و همچنین نهضت رهائی بخش خلق مسلمان ما بود ، با استمرارش در توسل و توصیه به حق ، با پشتکارش در کار عظیمی که آغاز کرده بود ، با صبر و حوصله اش در برابر همه تهاجمات و حملات و اتهامات ناروا ، با استقامتش در برابر شکنجه ها ، با تنهائی اش در هجرت از ارزشهای منحط جامعه طاغوت زده و بالاخره با خونش در غربت بر اصالت پیامی که حامل آن بود « شهادت » داد .

علی نمونه والای یک مسلمان مجاهد ، یک متفکر عالیقدر اسلامی بود .علی یک انسان وارسته ، پاک باخته و شیدا و شیوای حق بود . و براساس آنچه از اسلام درک کرده بود لحظه ای را از کار و عمل برای خدا و خلق دریغ نکرد . و اسلامش جدای از عمل نبود . علی علیرغم اینکه همه وجودش را وقف حرکت اسلامی در همه ابعادش ، بعد مبارزات ایدئولوژیک ، بعد مبارزات سیاسی و بعد جهاد مسلحانه کرده بود ، اما گمنامی و تنهائی را واقعا دوست داشت . و آنها را دو دوست همدم و هم پیمان خود می دانست . او هرگز دلهره این را نداشت که مردم او را چگونه بشناسند و از وی چگونه یاد کنند !

عشق علی به مجاهدان راه حقر، عشقی سرشار از صداقت بود . او از پیامبران ، از اهل بیت ، از علی و فاطمه و حسن و حسین و …. از صحابه خاص پیامبر ، ابوذر و عمار و یاسر ، حجر و …. ، از شهیدان همه سرزمین های کربلا و همه روزهای عاشورا ، از شهیدان زمان ما که همه « حاضرند و حضور دارند » از حنیف نژادها ، از سعید محسن ها ، از ناصر صادق ها ، از باکری ها، از میهندوست ها ، از بازرگانی ها ، از رضائی ها ، از شریف واقفی ها ، از لباف ها ، و …. و بالاخره از تازه واردترین آنها حسن و محبوبه ، این دو همسری که یاد آور سُمَیّه و یاسر هستند ، از همه اینها به گونه ای عاشقانه و چون مریدی از مراد خود یاد میکند .

شهادت علی ضربه هیجان انگیزی بود بر پیکر جنبش اسلامی ما در ایران و در منطقه .

مجموعه حاضر مختصری است از انعکاس این ضربه و عکس العمل خلق ما در برابر این فاجعه ! از این مجموعه حاضر ، دو مقاله « گزارش هجرت و شهادت …. » و  « زندگینامه دکتر شریعتی » در پیام مجاهد – ارگان نهضت آزادی ایران – شماره  ۴۹ مورخ مرداد  ۵۶ آمده است و از مجموعه اعلامیه هائی که در ایران درباره شهادت علی صادر شده اند ، آنچه را که به دست ما رسیده بود ابتدا بصورت ضمیمه ای بر پیام مجاهد شماره  ۴۸ مورخ خرداد  ۵۶ منتشر شد . و در اینجا آن اعلامیه ها باضافه آنچه بعدا بدست ما رسیده است آمده اند .بدون شک این مجموعه کامل نیست . امیدواریم که هموطنان ما و دوستان علی در صورتیکه اسناد و اعلامیه های دیگری بدستشان میرسد برای ما ارسال دارند . تا در چاپ بعدی باین مجموعه اضافه گردد .

        درود حق به روان پاک علی شریعتی باد .

        سلام ما بر همه مجاهدان  راه  حق .

        سلام بر زندانیان نهضت آزادیبخش خلق مسلمان ما .

        ننگ و نفرت بر دشمنان خدا و خلق .

نهضت آزادی ایران (خارج از کشور)

مرداد ماه ۵۶

 



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : آوریل 9, 2017 947 بازدید       [facebook]