Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


شریعتی، هرمنوتیک رهایی و عرفان مدنی؛ عباس منوچهری (۱۳۸۳)

شریعتی، هرمنوتیک رهایی و عرفان مدنی

نویسنده: عباس منوچهری؛ مترجم: حسین خندق آبادی، تهران، انتشارات موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی؛ چاپ اول ۱۳۸۳، قطع رقعی، شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه، ۱۸۶ صفحه.

این کتاب ترجمه فصول مربوط به شریعتی در رساله دکتری دکتر عباس منوچهری در دانشگاه میسوری کانادا همراه با ترجمه دو مقاله در باره شریعتی برای دو مجله بین المللی در حوزه علوم انسانی است که در دهه شصت به زبان انگلیسی نوشته شده و در دهه هفتاد توسط حسین خندق آبادی ترجمه شده است. اندیشه شناسی تطبیقی سه متفکر معاصر: شریعتی،لوکاچ و سورل، موضوع رساله دکتری دکتر منوچهری است. چاپ این دو مطلب را موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی برعهده می گیرد و در سال ۱۳۸۳ برای اولین بار به چاپ می رسد.
کتاب «شریعتی، هرمنوتیک رهایی و عرفان مدنی» سعی دارد با رویکردی مدرن به بررسی اندیشه های این روشنفکر مسلمان بپردازد. این کتاب به دوبخش کلی تقسیم بندی شده است: بخش اول عنوان عقل نقاد دینی دارد. بخش دوم به مفهوم هرمنوت
یک رهایی و عرفان مدنی در اندیشه شریعتی می پردازد. در آغاز کتاب نیز بخشی با عنوان «طرحی از یک زندگی» به زندگی شریعتی و پیشینه مطالعاتی وی و دیدگاه ها و نظرات دیگران در باره او اختصاص یافته است.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : آوریل 29, 2019 1110 بازدید       [facebook]