Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


نامه آیت الله کاشانی به استاد شریعتی در باره انتخابات مجلس هفدهم (۳ اردیبهشت ۱۳۳۱)

139502151226471887636284

نامه آیت الله کاشانی به استاد شریعتی در باره انتخابات مجلس هفدهم

منبع: روزنامه «سیاه و سفید»

تاریخ: ۳ اردیبهشت ۱۳۳۱

در توضیح چاپ این نامه در روزنامه سیاه و سفید می‌خوانیم : « این نامه به نام دانشمند محترم جناب آقای محمد تقی شریعتی مزینانی کاندیدای مردم بیدار و متدین مشهد رسیده است و عینأ درج گردیده و اصل آن در دفتر روزنامه محفوظ است.»

 

دانشمند محترم جناب آقای محمد تقی شریعتی مزینانی

پس از عرض سلام، لازم به توضیح نیست که غرض از کلیه اقدامات و مجاهدتهایی که در دو سال اخیر برای طرد عمال بیگانه و جلوگیری از مداخلات آنها شده بوده است که ملت ایران بتواند در محیطی آزاد و خالی از هر نوع دسیسه و مداخله بیگانگان در امور اجتماعی و سیاسی خود مداخله کرده به تلافی نیم قرن بدبختی و بیچارگی به دفع مفاسد و اصلاح اوضاع عمومی بپردازد.

و تردیدی نیست که شرط اساسی توفیق در این امر، انتخابات اشخاص صالح و متدین و وطنخواه است که در نتیجه مجلس دوره ۱۷ بتواند بر خلاف ادوار گذشته قدم های موثر و مفید برای رفع بدبختی عمومی و اصلاح کلیه امور بردارد. و بنابراین اگر خدای نخواسته هموطنان عزیز در این امر مهم غفلت و سستی روا دارند و تشتت و اختلاف را جایز شمارند، مسلما موفق به انتخاب افراد صالح  و وطن خواه و بی غرض نخواهند شد و باز مانند ادوار سابق عده ای بر اثر تهدید و تطمیع و اغفال مردم بی سواد کرسیهای مجلس را اشغال و مانع از هر نوع اقدام مفید خواهند بود و دو سال عمر مملکت به بطالت گذشته و تمام زحمات گذشته ملت بی نتیجه خواهد ماند.

متسفانه اطلاع حاصل شده که در مشهد هنوز آقایان متدینین و افراد مطلع و بصیر که موظف هستند مردم را به حفظ اتحاد و انتخاب وکلای صالح تشویق و راهنمایی کنند، جدیت کافی مبذول نمی دارند.

اگر این بی اعتنایی ادامه یابد مجال و فرصتی به اشخاص فاسد و خودخواه خواهد داد که باز خود را به نام نماینده ملت تحمیل و مانع اصلاحات اساسی گردند.

با توجه به این همه بدبختی و فقر و بیچارگی ملت ستمدیده ایران، کمال بی انصافی است که در این امر مهم حیاتی سستی روا دارند، زیرا اگر مجلس دوره ۱۷ از نمایندگان وطن خواه و مبارز تشکیل نشود، اجرای برنامه هایی که برای اصلاح امور و رفع مفاسد تنظیم شده، ممکن و میسر نخواهد بود.

انتظار دارم آقایان محترم مراقبت در این امر را وجهه همت خود قرار داده اقدامات موثر و مفیدی برای حفظ اتحاد و انتخاب وکلای صالح و متدین به عمل آورند که انشاءالله تعالی به دفع مفاسد و بدبختی ملت و اصلاح اوضاع، توفیق حاصل کنیم. انتظار نتیجه را عاجلاً دارم.

سید ابوالقاسم کاشانی



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 26, 2018 1058 بازدید       [facebook]