Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


بیستمین سالگرد شهادت شریعتی (حسینیه ارشاد ـ ۲۸ خرداد ۱۳۷۶)

روزنامه اطلاعات ۲۸ خرداد ۱۳۷۶

 دکتر علی شریعتی نمادی از نوزایی اسلامی

 

مکان: حسینیه ارشاد

زمان: ۲۸ خرداد ۱۳۷۶

 مراسم بیستمین سالگرد شهادت شریعتی که به دعوت دفتر پژوهش های فرهنگی دکتر علی شریعتی و با اعلان همبستگی انجمن اسلامی مهندسین، موسسه دائره المعارف تشیع، بنیاد خیریه و فرهنگی شط، انجمن اسلامی پزشکان، و ناشرینی چون : انتشارات آگاه، پروین، چاپخش، سیروس، شرکت سهامی انتشار، انتشارات قلم، نشر نی، مدرس و نیز فراخوان بیش از دویست و پنجاه نفر ازشخصیت های فرهنگی و سیاسی انجام شده بود، در حسینیه ارشاد برگزار شد.

 

(این فراخوان در روزنامه اطلاعات درج می شود.) در این مراسم که پس از سال ها برای اولین بار در حسینیه ارشاد برگزار می شود استقبال عظیمی از دوستداران و جوانان را به دنبال داشت. بسیاری بر زمین نشسته بودند و عده ای در کناره‌های دیوار و بین ردیف ها و روبروی سن. خانم ناهید توسلی و آقایان مجید شریف، مهندس سحابی،دکتر سروش و یوسفی اشکوری از سخنرانان این مراسم بودند.

ابتدا ناهید توسلی مقاله ای را با یاد شریعتی قرائت کرد. سپس دکتر مجید شریف گزیده ای از مقاله دکتر مقصود جعفری (استاد دانشگاه راولیندی پاکستان که قرار بود در سمینار شرکت کند  و بنا به دلایلی نتوانست حضور یابد )را تحت عنوان« دکتر علی شریعتی نمادی از نوزایی اسلامی» برای حاضران خواند. آنگاه مدعوین میزگرد که در بدو ورود به سالن حسینیه با دست زدن شدید حضار تشویق شدند بر روی سن رفتند و میزگردی را تحت عنوان « دکتر علی شریعتی نمادی از نوزایی اسلامی» برگزار کردند. اعضای میزگرد آقایان مهندس سحابی، دکتر سروش و یوسفی اشکوری بودند.

در پایان مراسم از لوح یادبودی که به مناسبت بیستمین سالگرد شریعتی بر بالای مزاری نمادینی که  با نام شریعتی بر روی دیوار حسینیه  نصب شده بود با حضور همسر شریعتی پرده برداری شد.اسخنان کوتاه و صمیمی ایشان در هنگام پرده برداری بااستقبال شدید حضار و تاثر جمعیت مواجه گردید. این طرح توسط آقای عابدی، یکی از دوستداران شریعتی تهیه شده است.

 

مطالب مرتبط:

ویژه‌نامه‌ی بیستمین سالگرد شهادت دکتر شریعتی در نشریه «پیام هاجر» (تابستان ۱۳۷۶)

  • روزنامه اطلاعات ۲۸ خرداد ۱۳۷۶
  • روزناه اطلاعات ۱۷خرداد ۱۳۷۶


≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 21, 2017 1562 بازدید       [facebook]