Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages


مراسم یادبود دکتر شریعتی در روز معلم در دانشگاه فردوسی مشهد (روزنامه خراسان ـ اردیبهشت ۱۳۹۶)

photo_2017-05-03_11-33-13

تجلیل ازخانواده دکتر علی شریعتی در بزرگداشت مقام معلم

منبع: روزنامه خراسان رضوی

تاریخ: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

pdf گزارش

همزمان با ایام گرامیداشت مقام معلم، از خانواده دکتر علی شریعتی در مشهد تجلیل شد. به گزارش خراسان رضوی، خواهر دکتر شریعتی در این مراسم که  عصر دوشنبه در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، گفت: هنگامی که به این دانشگاه می آیم خاطراتم زنده می شود و یادآوری آن برایم سخت است از طرفی هنگامی که می بینم افکار برادرم هنوز پس از سال ها بین قشر جوان زنده است خوشحال می شوم.

«افسانه شریعتی» اظهار کرد: انسانی که با خلوص نیت کار می کند، یاد و مهرش همیشه در دل ها جاودان می ماند.

یک استاد متفاوت

برادرزاده دکتر شریعتی نیز در این مراسم گفت: علی شریعتی به عنوان یک اندیشمند و ایدئولوژیک مطرح است ولی من می خواهم از وی تصویری به عنوان یک معلم ارائه دهم. «سعید شریعتی» با اشاره به نحوه تدریس متفاوت دکتر شریعتی به عنوان استاد، در دانشگاه بیان کرد: دانشگاه با یک استاد متفاوت روبه رو بود که در روش تدریس، دیدگاه، برخورد با قواعد و نظام اداری و  همچنین نوع ارتباط با شاگردان متفاوت عمل می کرد.

سنت شکنی در روال معمول دانشگاه

وی با اشاره به رابطه دوستانه بین دکتر شریعتی با شاگردانش اظهار کرد: ایشان به مشکلات شخصی شاگردانشان بی اعتنا نبودند و در زمینه اهمیت و توجه به تدریس نیز کلاس های بعد از ظهر استاد تا ساعات انتهایی شب ادامه می یافت وگاهی به دلیل محدودیت زمانی به بیرون از دانشگاه منتقل می شد.  «سعید شریعتی» افزود: دکتر شریعتی در برگزاری امتحان نیز شیوه متفاوتی داشت و هیچ گاه در جلسه حضور نمی یافت و می گفت که امتحان خوب حفظی نیست، به همین دلیل سبک امتحانش متفاوت بود، همچنین او هیچ گاه حضورو غیاب نمی کرد.  در آن دوره، سنت شکنی در روال معمول دانشگاه حساسیت سیستم حکومتی را برانگیخت و واکنش هایی را در پی داشت، اما علی شریعتی در پی ایجاد نظام فرهنگی بود که در آن فضای اندیشه، نقد و خلاقیت فکری برای دانشجویان فراهم شود.در این مراسم از خانواده دکتر علی شریعتی تجلیل شد.  همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم چندین تابلوی نقاشی از استاد علی شریعتی که دانشجویان گرافیک جهاد دانشگاهی مشهد آن را طراحی کرده بودند، در محوطه به نمایش درآمد  که یکی از آن ها به افسانه شریعتی تقدیم شد. تجلیل از استادان جهاد دانشگاهی مشهد به مناسبت روز معلم نیز بخش دیگری از این مراسم بود.



≡   برچسب‌ها
نویسنده : اپراتور سایت تاریخ ارسال : می 3, 2017 1001 بازدید       [facebook]